Webowa aplikacja bukmacherska – Startup prosto ze świata Entertainment

Opis zadania

Moim zadaniem było zaprojektowanie prototypu narzędzia dla zespołu popularnych twórców video. Celem było zbudowanie środowiska dla społeczności fanów, którzy będą brać udział w przeróżnych wyzwaniach i nawzajem się zakładać.

DESK RESEARCH

Jednym z najistotniejszych zadań, było odnalezienie i uwypuklenie mechanizmów bukmacherskich, które można skutecznie zaimplementować w aplikacji. Przeanalizowałem strony oferujące zakłady bukmacherskie, zbadałem user flow przy obstawianiu i jakie elementy są niezbędne do zaangażowania użytkownika.

Kolejną warstwą były elementy z gier – rankingi i statystyki. Zainspirowany kartami postaci w klasycznych grach RPG, postanowiłem stworzyć stronę ze statystykami poszczególnych „zawodników” stawających w szranki wyzwań. Przeglądanie statystyk przed obstawieniem zakładu dodatkowo wpływa na dynamikę i strategię decyzji podejmowanych przez Użytkownika.

Istotne było podkreślenie dynamiki całego portalu i wprowadzenie elementu presji czasu, który zwiększa zaangażowanie. Zegary odliczające upływający czas ogromnie wpływają na poczucie pilności i emocje użytkowników. Timery powinny być dobrze widoczne i stanowić kluczowy element interakcji użytkownika z aplikacją.

Ostatnią kwestią była części aplikacji, gdzie użytkownicy mogą oglądać wyzwania na żywo oraz przeglądać archiwalne transmisje. Tutaj oczywiście zbadałem rozwiązania takich platform jak Twitch czy YouTube.

PAPER PROTOTYPING

Projektowanie zacząłem od naszkicowania prototypu widoku aplikacji:

GUERRILLA TESTING

Przeprowadziłem kilka podstawowych testów użyteczności i intuicyjności aplikacji. Testy przebiegły pomyślnie i mogłem zacząć projektować wireframe.

HI-FIDELITY WIREFRAME

Poniżej mój hi-fidelity wireframe.

FLOW 1 – User chce wziąć udział w wyzwaniu.

Założenia są następujące:
1. User zgłasza się do wzięcia udziału w wyzwaniu. Nie wie co to będzie.
2. Spośród wszystkich zgłoszeń losowane są 2 osoby.
3. W tym czasie trwa głosowanie nad wyzwaniami.
4. Co jakiś czas zegar kończy odliczanie i najpopularniejsze zadanie jest przydzielone wylosowanej parze.
5. Wylosowani dowiadują się o szczegółach i mają minutę na podjęcie wyzwania.
6. Jeśli wylosowani nie zaakceptują wyzwania natychmiast zostaje dolosowana nowa osoba.
7. Kiedy są dwie akceptacje zaczynają się zakłady.

FLOW 2 – User chce postawić zakład.

1. Każdy zakład ma określone zasady zwycięstwa, porażki i ew. osiągnięcia pośrednie.
2. User może obstawiać zakład na różne sytuacje:
– kto podoła wyzwaniu
– kto zrobi to szybciej
– kto zrobi to lepiej
– etc.
3. Wylosowani mają 24h na przygotowanie i rozpoczynają live stream.
4. Tę transmisję na żywo mogą oglądać wyłącznie Userzy, którzy wcześniej obstawili w danym wyzwaniu jakiś zakład.
5. Transmisje z wyzwań, w których user nic nie obstawił są dla niego dostępne, ale tylko w formie archiwalnego zapisu.
6. Procent finansowej puli zakładu trafi do zwycięzcy. Reszta na wygrane do obstawiających.

HI-FIDELITY & INTERACTIVEWIREFRAMES (VEWPRT S

Użytkownik NIEZALOGOWANY może zobaczyć:
– różnego rodzaju możliwości obstawiania
– uciekający czas do końca zakładów
– rosnącą pulę pieniężną
– archiwalne zapisy z poprzednich wyzwań (karuzela filmów u góry strony)

Natomiast nie ma wpływu na głosowanie nad rodzajem wyzwania oraz nie widzi filmów z wyzwań na żywo, a żeby postawić zakład, oczywiście musi utworzyć konto.

Home page dla niezalogowanego użytkownika wygląda tak:

Po kliknięciu w którekolwiek z call to action „Obstawiaj” bądź „Głosuj”, Userowi wyświetli się pop-up z prośbą o zalogowanie.


Ekran statystyk poszczególnych zawodników wygląda następująco: